SEO izrazi za boljše razumevanje optimizacije spletnih strani [+prikazi v slikah]

Optimizacija spletnih strani je polna najrazličnejših izrazov, ki vsak zase, predstavljajo pojme s katerimi SEO strokovnjaki opisujejo svoje delo in potenciale pri optimizaciji internetnih strani.

Spodaj je opisanih nekaj najpogostejših SEO izrazov in tudi nekaj osnovnih izrazov, katerih razumevanje, vam bo pomagalo, da hitreje in bolje razumete delovanje procesa optimiziranja speltnih strani na Googlu. S čimer bo tudi vaše delo in posledično rezultati pri SEO optimizaciji, dobili večji smisel in učinek.

NAMIG: Celotna optimizacija spletnih strani kot proces s katerim se spletnim stranem zagotavljajo višje uvrstitve na Googlu, je predstavljena na povezavi.

seo izrazi

Osnovni SEO izrazi [ki jih pozna večina SEO optimizatorjev]

SEO

SEO je izraz za search engine optimization, dejansko pa z search engine optimization pojmujemo proces vzpostavljanja in implementiranja spletnih aktivnosti v povezavi z našo spletno stranjo, katerih cilj je spletno stran uvrstiti višje v iskalniku Google.

Posledično prinašajo višje uvrstitve spletnih strani na Googlu, več spletnih obiskovalcev.

Optimizacija spletnih strani se v sodobnem, več medijskem spletnem prostoru, ne izvaja več samo za iskalnik Google, saj imamo podobne cilje s svojimi spletnimi vsebinami in stranmi tudi na vseh ostalih spletnih platformah (npr. video vsebine na YouTubu, itd….).

Zato SEO optimizacija spletnih strani predstavlja danes pojem, kjer uporabljamo najrazličnejše tehnike in taktike, za večjo vidnost spletnih vsebin na najrazličnejših spletnih platformah.

NAMIG: Spodaj opisani SEO izrazi so samo delček vseh osnovnih SEO izrazov, ki jih zahteva kakovostna optimizacija spletnih strani. V kolikor vas zanima kako optimizirati spletno stran tako, da bo uvrščena čimvišje na Googlu, torej kako izvajati onsite in offsite SEO optimizacijo v celoti, preverite na povezavi Optimizacija internetnih strani Seo-Praktik.si.

SERP

SERP je SEO izraz, ki pomeni search engine ranking positions. Ta izraz uporabljamo za opredeljevanje vsebin, ki se nahajajo na posamezni strani Googla.

Npr. na prvi strani Googla, pogosto SERP sestavljajo različne vrste spletnih vsebin:

  • plačani prikazi spletnih strani, ki preko Googla, izvajajo Google Ads kampanje
  • organski, naravni, neplačani prikazi spletnih strani (ponavadi 10 strani)
  • knowledge graph kartica
  • Google zemljevid
  • slike
  • video vsebine
  • pdf dokumenti, itd….

Primer SERP-a za ključno besedo “suho cvetje”

Spodaj je prikazana slika SERP-a za ključno besedo suho cvetje:

serp suho cvetje

Na zgornji sliki vidite, da je SERP za ključno besedo suho cvetje, sestavljen iz prikazov slik in spletnih strani, ki ponujajo suho cvetje. Ker se slike o suhem cvetju nahajajo na vrhu Googla, bi npr. trgovina Sanjski-Sopek.si svojo pozicijo na SERP-u (trenutno 5) lahko izboljšala tudi tako, da bo v svojo vsebino s suhim cvetjem, dodala slike (nekam na vrh spletne vsebine o suhem cvetju). Poglejte kako je to narejeno na suho cvetje Sanjski Sopek.si.

Ranking spletne strani

Ranking spletne strani je SEO izraz s pomočjo katerega opredelimo uvrstitev spletne strani na Googlu med organskimi, naravnimi, neplačanimi prikazi spletnih strani na Googlu.

Če ima neka spletna stran ranking 5, to pomeni, da se nahaja na petem mestu, na prvi strani Googla. Za/pod plačanimi prikazi spletnih strani ter ostalimi spletnimi vsebinami (zemljevidi, slikami, itd..).

Odvisno od tega kako spremljamo ranking, nekatera SEO orodja, rankinge štejejo skupaj z ostalimi spletnimi vsebinami, ročno pa največkrat štejemo rankinge samo na podlagi uvrstitev naravnih prikazov spletnih strani.

Seveda želi vsaka spletna stran, ki se loteva SEO optimizacije, doseči ranking 1 (prvo uvrstitev na Googlovi prvi strani), a je pot do tja za marsikaterega lastnika spletne strani ali trgovine, predolga, pretežka ali preprosto nedosegljiva, ker ne vzpostavi sistem rednega izvajanja in uvajanja procesa optimizacije spletnih strani. Optimizacija spletnih strani se namreč nikoli ne konča. Tudi, ko smo enkrat prvi na prvi strani Googla, moramo paziti (če ne drugo, zaradi konkurence), da na prvem rankingu tudi ostanemo.

V zapisu Kako je spletna trgovina TopIzbira, z ovitki za telefone, prva na Googlu, boste našli nekaj napotkov kako se boriti za prva mesta na Googlu.

Keywords

Keywords je SEO izraz za ključne besede. Ključne besede, ki jih uporabniki Googla, vtipkajo ali izgovarjajo na Googlu, so osnova SEO optimizacije spletnih strani, saj spletne vsebine optimiziramo za ravno te ključne besede.

Ključne besede je potrebno pred izvajanjem SEO optimizacije čimbolj temeljto raziskati. Pri tem nas zanima predvsem iskalni volumen (search volume), težavnost in profitabilnost ključnih besed, saj želimo s SEO optimizacijo predvsem ciljati na tiste ključne besede, ki so hkrati najbolj iskane in uporabljane, najbolj profitabilne in ne pretežke.

Primer uporabe ključnih besed v panogi prodaje vzmetnic (spletna trgovina Pohistvo123.si)

Na spodnji sliki (trgovina Pohistvo123.si) lahko vidite ponudbo kjer so predstavljene njihove vzmetnice.

Na sliki bodite pozorni na opis ponudbe v katerem so uporabljene ključne besede, povezane z vzmetnicami:

V opisu ponudbe, kjer so predstavljene vzmetnice Pohistvo123.si, so omenjene (in poudarjene) številne, z ležišči in vzmetnicami, povezane ključne besede: mehkejše ali trše ležišče, žepkasto vzmetenje, spominska pena, trša ležišča, mehkejša ležišča, itd…

Vse te ključne besede so v opis ponudbe vzmetnic vključene z namenom ustrezne SEO optimizacije.

SEO title

SEO title je SEO izraz za SEO naslov. Med vsemi “vidnimi” SEO elementi, ki jih je potrebno upoštevati pri rangiranju spletnih strani, na Googlu, je ravno SEO title na prvem mestu po pomembnosti, saj je SEO title tudi prvi in najbolj opazen element spletnih vsebin.

V odvisnosti od kakovosti pripravljenega in objavljenega SEO naslova, uporabniki Googla, klikajo na naš SEO naslov ali na konkurenčnega. Zato mora biti SEO naslov maksimalno marketinško privlačen in uporaben, obenem pa mora vključevati tudi ključno besedo za katero je optimizirana spletna vsebina z dotičnim SEO naslovom.

Primer ustrezno pripravljenega SEO naslova za ključno besedo “bonitete”

Poglejte spodnjo sliko.
SEO title (naslov) so črke zapisane v vijoličnem (sicer največkrat v modrem, v kolikor na spletni prikaz še niste kliknili):

seo naslov bonitete

Zgornji SEO naslov vključuje ključno besedo BONITETE takoj na začetku, iz leve proti desni, v nadaljevanju pa je v naslovu uporabljena tudi blagovna znamka (EBONITETE.SI) in ime podjetja (Prva bonitetna agencija).

Pri optimizaciji SEO naslova pazite, da ta ni predolg za prikaze na namiznih in mobilnih napravah, ločeno.

Meta description

Zraven SEO naslova je meta description (meta opis) drugi najpoemmbnejši SEO element, ki ga uporabniki vidijo na Googlu, še preden sploh kliknejo na prikazane spletne strani in vsebine.

Meta description je SEO izraz za besedilo, ki se na Googlu, pojavi pod SEO naslovom, za razliko od SEO naslova pa dovoljuje nekoliko več “manevrskega” prostora (cca. 165 znakov s presledki vred) zato, da ujamemo pozornost uporabnikov Googla. Meta naslov mora vključevati ključno besedo za katero je optimizirana spletna vsebina, marketinško privlačen opis in poziv k akciji.

Celoten meta opis pa moramo seveda spisati tako, da izstopa od konkurenčnih z namenom, da bodo uporabniki Googla, kliknili nanj in ne na “sosednjega/konkurenčnega”.

Meta description (opis) je potrebno ustrezno SEO optimizirati, ne glede na to, na katerem trgu nastopa spletna stran oz. online trgovina

Poglejte primer…

Primer meta opisa za spletno trgovino Bambini.hr, kjer se na hrvaškem Googlu, predstavlja “cool odjeća za djecu i trudnice”

Meta opis trgovine Bambini.hr:

Meta opis dovoljuje cca 165 znakov s presledki vred. Optimalen meta description vključuje exact ključno besedo (za katero je optimizirana spletna vsebina) ali njen sinonim, kot je to v primeru: cool odjeća za djecu i trudnice.

SEO bloganje

SEO bloganje je SEO izraz s katerim označujemo pisanje bloga na speltnih straneh, po aktualnih SEO pravilih. Na žalost velika večina lastnikov spletnih strani smatra, da je za dobro SEO optimizacijo potrebno zgolj blogati, manj pa je tistih, ki razumejo, da bloganje, če ni usmerjeno v upoštevanje aktualnih SEO pravil, nima dodane vrednosti (vsaj ne v smislu doseganja višjih uvrstitev spletnih strani, na Googlu).

Zelo temeljit zapis o tem Kaj upoštevati pri pisanju bloga, boste našli na povezavi.

UX – uporabniška izkušnja

Uporabniška izkušnja spletne strani je izraz, ki ga sicer najraje uporabljajo spletni dizajnerji in digitalne agencije, ki se največkrat ukvarjajo s postavljanjem speltnih strani in načrtovanjem t.i. prodajnih lijakov (sales funels) z namenom, da so postavljene internetne strani prodajno čimbolj učinkovite.

Več o tem kaj je, kako deluje in kako načrtovati prodajni lijak, najdete na povezavi.

V SEO smislu je uporabniška izkušnja pomemben SEO izraz zato, ker sodobna optimizacija spletnih strani pravtako zahteva čimbolj “čisto, pregledno, jasno in razumljivo” spletno stran. Na kateri se spletni obiskovalci znajdejo in na njej tudi radi ostanejo.

Zato si tudi v kontekstu čimbolj učinkovite SEO optimizacije, SEO strokovnjaki prizadevajo za maksimalno pozitivno uporabniško izkušnjo spletnih strani.

Med nekatere, najbolj splošne SEO izraze, ki jih ponavadi najdete na cenikih za optimizacijo spletnih strani, sodijo še izrazi: izdelava SEO startegije, onsite SEO, offsite ali offpage SEO, SEO mentorstvo, SEO analiza, ipd… Vsi ti omenjeni SEO izrazi imajo podrobno razlago predstavljeno na povezavi Cenik za optimizacijo spletnih strani.

Dodatni SEO izrazi (za bolj poglobljeno razumevanje SEO optimizacije]

Zraven osnovnih SEO izrazov, ki jhih uporablja večina optimizatorjev spletnih strani, obstoji tudi cela kopica dodatnih SEO izrazov, ki jih načeloma bolj poznajo tisti, ki se s SEO optimizacijo ukvarjajo profesionalno, nekaj od teh izrazov pa je razloženih v nadaljevanju:

Anchor tekst

S SEO izrazom anchor tekst (tudi anchor text) označujemo tekstovno besedilo, ki predstavlja povezavo na drugo spletno stran. Pri SEO optimizaciji spletnih vsebin je pomembno, da anchor text ni predolg (nad 8 besed), da anchor text ne vključuje prepogosto ponavljane enake ključne besede oz. da vključuje ravno pravšnjo količino ponavljanj ključne besede, da je opremljen v kontekst ustreznega t.i. okoliškega teksta (surrounding tekst) in, da ustrezno variira glede na vse tipe kako je anchor tekst lahko sploh sestavljen.

Anchor tekst največkrat opremimo z natančnim izrazom ključne besede spletne vsebine (na katero anchor tekst tudi kaže), z blagovno znamko spletne vsebine (imenom domene) ali kombinacijo ključnih besed in blagovne znamke.

Nekaj malega (pribl 10%) anchor tekstov za isti ciljni url je lahko opremljenih z generičnim pojmovanjem (npr. tukaj, klikni zdaj, itd….).

Primer anchor teksta na blogu Pikapolonica.si (v katerem so opisani nepogrešljivi dodatki ob previjalni komodi)

Na spodnji sliki je anchor tekst označen z rdečo:

V blogu, kjer na Pikapolonica.si opisujejo 5 nepogrešljivih dodatkov za previjalne kotičke, z namenom, da mlade mamice spodbudijo k ogledu njihovih previjalnih komod, je označeno z rdečo barvo, besedilo ” previjalnih podlog”. To je anchor tekst. Vse opisane dodatke v previjalnem kotičku, so na Pikapolonica.si vrhunsko predstavili z namenom, da si mamice, ki prebirajo te nasvete, ogledajo previjalne komode Pikapolonica.

Nofololow in dofollow links

Nofollow in dofollow povezave so SEO izraz s katerima označujemo ali naj Google pri povezavi na drugo spletno vsebino, upošteva t.i. link juice oz. prenese avtoriteto ene spletne vsebine, na drugo.

V SEO optimizaciji veljajo spletne vsebine, ki imajo višjo avtoriteto (stopnjo zaupanja) za močnješe in kakovostnejše, posledično pa jih Google uvršča višje v iskalniku.

Ker ne želimo, da se link juice/avtoriteta naše spletne vsebine, skozi achor tekste in druge povezave, preveč razprši iz naše spletne vsebine, z dofollow in nofollow označevanjem “reguliramo” oz. Googlu pojasnjujemo katerim povezavam zaupamo (dofollow) in katerim manj (nofollow).

Dodatni SEO izrazi najpogosteje postanejo razumljivi takrat, ko se učimo SEO optimizacije, saj znamo posamezne SEO izraze takrat lažje umestiti v delo, ki ga na področju spletne optimizacije tudi opravljamo. Če se želite naučiti kakovostne SEO optimizacije, imate na voljo več možnosti (prebiranje aktualnih nasvetov o SEO optimizaciji na internetu, obisk delavnice ali SEO tečaja in drugo. 3 primere opravljenih SEO tečajev, smo predstavili na povezavi SEO tečaji primeri.

Viri in dodatne informacije: