Zakaj je YouTube postal vodilni na področju internetne televizije?

Zakaj je YouTube postal vodilni na področju internetne televizije?

Ena izmed globalno najbolj priljubljenih spletnih strani, je začela leta 2005, vendar pa so šele leta 2012 poročali, da so našli pravi način za donosen posel. Danes je uporaba spletne strani YouTube skorajda neizogibna. YouTube je namenjen objavi in ogledu video vsebin že več let. Skupaj s še Facebook in Google, so trio najbolj priljubljenih spletnih mest na internetu. Zakaj je YouTube postal vodilni na področju internetne televizije in kaj razlikuje YouTube* od drugih dveh “pomembnežev” v omrežju? Od obeh omenjenih, se razlikuje po edinstvenem konstantnem povečevanju priljubljenosti, že od samega začetka naprej.

vodilni na področju internetne televizije
Zakaj je YouTube postal vodilni na področju internetne televizije?
Facebook in Google, kot tudi večina drugih priljubljenih spletnih strani, rastejo relativno počasi

Facebook je bil ustanovljen leta 2004, a močan preskok v številu uporabnikov, je prišel šele tri ali štiri leta kasneje. Google, ki pa se je na tržišču pojavil že v letu 1998, je tudi potreboval več let, da bi postala skoraj edini in prevladujoča izbira za internetno iskanje.

YouTube je v začetku leta 2005 ustvarila ekipa, ki je prej skupaj delala za PayPal*, podjetje, ki je populariziralo plačila preko interneta. Leto in pol kasneje je imel YouTube že sedemdeset zaposlenih, Google pa je ob prevzemu, za lastništvo moral plačati fascinantnih 1,65 milijard dolarjev.

Spletna stran je od samega začetka bila najbolj priljubljena storitev za objavljanje in pregledovanje vsebin v video obliki. Je pa to bilo za YouTube hkrati prekletstvo in blagoslov. Velika popularnost je s seboj prinesla tudi ogromne stroške za razvoj in vzdrževanje spletne strani. Toda velika priljubljenost je bila tudi velika priložnost za zaslužek.

Zanimalo vas bo tudi: Interaktivnost IPTV box naprav

Tako, kot vseh drugih spletnih straneh, ki omogočajo brezplačen ogled in nalaganje videa, je bil osnovni poslovni model za financiranje strani, objava oglasov. Silovito povečanje števila uporabnikov, je v veliki meri rezultat mehanizma za enostavno izmenjavo priljubljenih videoposnetkov.

So se pa nekatera podjetja, zelo hitro uprla zaradi objave videa na YouTubu, ker le ta s tem ni ustvarjal dobička, ker so bile objavljene vsebine kršile pravo intelektualne lastnine. Nad YouTube je zato, zaradi takšnega načina delovanja, že od prvih let naprej, visel “meč” v obliki groženj ogromnih terjatev. Zaradi takšnih groženj so bili prisiljeni odstraniti vsebine, za katere so lastniki pravic zahtevali njihovo odstranitev.

YouTube je postal vodilni na področju internetne televizije, kdo pa so njegova konkurenca?

YouTube je že hitro postal vodilni na področju internetne televizije in ni imel nobene neposredne konkurence. Danes je na spletu veliko strani, ki se ukvarjajo z objavljanjem videoposnetkov, vendar nobena  od njih ni mogla resno zapretiti YouTube. Nekatere od teh sta tudi Vimeo, DailyMotion. Mnogi od njih se trudijo, da bi se osredotočili le na določen del trga. Vimeo, na primer, posveča zelo veliko pozornost kakovosti vsebine, ki je objavljena.

Po drugi strani pa so tu še nekateri drugi, kot so Netflix, Amazon Videos ali Hulu.com. Te tri storitve so namenjene samo serijam in filmom, ki so jih ustvarili profesionalni proizvajalci. Čeprav YouTube na nekaterih trgih ponuja tudi storitve gledanje priljubljenih filmov in serij. YouTube nikoli ni bil osredotočen na pogodbe s podjetji za proizvodnjo serije in filmov, izključno za njih.

Tretja kategorija konkurence so spletna mesta, ki so specializirana za prenos “živih” video vsebin. To sta na primer Ustream.tv* ali Livestream.com*. Tudi YouTube se že vrsto let trudi popularizirati gledanje “živih” vsebin, vendar ne v tem segmentu ne dosega prevlade, kot mu je to uspelo na splošnem trgu.

Morda je najresnejši konkurent Facebook Video. Priljubljena socialna mreža je sprožila storitev za prispevanje videa na svoji spletni strani in s tem poskuša neposredno tekmovati z YouTube. Agresivnost, s katero Facebook spodbuja in zagotavlja te storitve, nakazuje, kaj se lahko v prihodnosti pričakuje na trgu video posnetkov.

YouTube je na voljo tudi tistim, ki se odločijo za IPTV. Nova generacija IPTV Set Top Box naprav Nevron, že omogoča to priljubljeno storitev.