Kako navdušiti člane ekipe za timski spletni nastop?

Spodaj si lahko preberete nasvete predvsem tisti, ki se zanimate za timski spletni nastop vašega podjetja. Bodisi z namenom širjenja vašega poslovanja na internetu, bodisi zaradi tega, ker želite preprosto vaše delo na spletu, spremeniti v ekipni uspeh, za več zaposlenih ali drugače sodelujočih, hkrati.

timski spletni nastop

Vsi podjetniki, ki nastopate na spletu, boste v spodnjem zapisu, dobili ideje kako vaš spletni posel razširiti, tako, da aktivno vključite v spletno delo, več članov svojih ekip, hkrati pa tudi, da vam spletno delo lahko prinese tudi večje, hitrejše in tudi boljše rezultate.

Najpogostejša ovira timskega spletnega nastopa in udejstvovanja

Ena izmed bolj znanih ovir pri prodaji preko interneta in na sploh spletnem nastopu, je tudi ta, da se za splet in bolj aktivno delo na internetu, ponavadi v podjetju, ogreje le ena, ali peščica zainteresiranih, še največ pa jih verjame v spletni uspeh tam, kjer je že osnovna dejavnost vezana na internet (spletne agencije, spletne trgovine, spletni ponudniki storitev,ipd…).

Bolj tradicionalna podjetja, ki imajo svoje marketinške in prodajne kanale razvite na tradicionalnih in že iz preteklosti uveljavljenih poteh (npr. prodaja na terenu, udejstvovanja na sejmih, organizacija dnevov odprtih vrat, promocija skozi različne tiskane medije, oglase, letake, ipd….), se ponavadi za internetni nastop odločajo razmeroma rezervirano in še to kvečjemu z enim udeležencem (ki mu delo na internetu naložijo kot dodatno delo k že njegovemu obstoječemu delu).

Pogosto podjetja namesto notranjih resursov za timski spletni nastop izberejo tudi zunanje pomočnike in agencije, s katerimi poskušajo preko spleta, nekoliko povečati prodajo in splet bolj jemljejo kot poskus (mnogi pa celo ta poskus kot samopotrditev, češ, saj so vedeli, da iz internetne prodaje, tako ali tako ne bo nič).

Spletni novinci tudi spletnega nastopa ne načrtujejo sistematično, čeprav je več kot očitno, da za internetno prodajo ne veljajo prav nobena posebna pravila prodaje, kot drugod – kjer je prav tako uspeh prodaje odvisen od rednega dela, učenja, testiranja in izvajanja aktivnosti ter merjenja in izboljševanja rezultatov.

Kako učinkovito v timski spletni nastop vključevati več članov ekipe oz. več zaposlenih?

Da bi v svoje ekipe bolj sistematsko vpeli spletni nastop in spletno prodajo, si preberite spodnje nasvete:

  • svojim ekipam najprej zagotovite redno osveščanje (najmanj enkrat tedensko) za to, da se z internetom spoznajo in, da mu sploh začnejo zaupati. Vsaka stvar, pa naj si gre za internet ali karkoli drugega, potrebuje najprej razumevanje priložnosti in na sploh delovanja interneta in spletne prodaje – če želimo preko nje uspešno in predvsem dolgoročno angažirati svoje zaposlene.

Komur v ekipi ni jasno zakaj bi se sploh naj lotili interneta, bo prej ali slej z aktivnostmi odnehal.

  • eno izmed rednih srečanj in razprav o internetu namenite pojasnitvi različnih možnosti nastopa in prodaje preko interneta. Ni razloga, da vsi vpleteni v spletno prodajo začnejo z enakimi aktivnostmi in z enako osnovo – navsezadnje različni ljudje različno dojemajo priložnost spletne prodaje
  • če ste večje podjetje in, v kolikor prodajate razmeroma drage produkte, lahko, če je teh manj, začnete svojo spletno prodajo kar s plačljivimi internetnimi možnostmi (npr. Google adwords oglaševanje), saj boste za razmeroma majhen strošek hitro prišli do odgovora ali vaše internetna stran prinaša povpraševanja in kupce ali je pač treba najprej spremeniti (ali celo izdelati na novo, vašo internetno stran).
  • če ste manjše podjetje ali one man band (freelancer), boste verjetno svojo spletno prodajo in spletno vidnost zasnovali na spletni optimizaciji, saj si stroška za plačljivo oglaševanje, ne morete privoščiti. Spletna optimizacija, imenovana tudi SEO, vam prinaša spletno vidnost in obisk na spletno stran, brez, da za to plačujete oglaševanje – a je ključno, da se pri tem poučite kako izvajati SEO na pravilen način. V nasprotnem boste za SEO porabili preveč časa.
  • ekipo, ki jo imate namen vpeti v spletno prodajo in timski spletni nastop, povabite tudi na neformalna druženja in zabavo izven delovnih prostorov in pisarn. Ključno je, da se vsi udeleženi v ekipi (ne glede na svoja spletna predznanja), dobro počutijo glede svoje udeležbe v novem “internetnem” projektu – slednje bo zagotovilo varnost vsakega posameznika, če tudi dela napake na internetu. To pa ima za posledico, da napake članov ekipe, ne bodo odvrnile od nadaljnega dela in vztrajanja na njihovi poti.
  • če je le mogoče izdelajte, po tem, ko je internet in prodaja čez internet, vsaj osnovno razložena, načrt aktivnosti in jasno in glasno ter javno predstavite cilje spletnega dela ter cilje aktivnosti vsakega posameznika, na internetu (npr. blogerji bi lahko imeli za cilj pridobivati več obiskovalcev na spletno stran, spletna prodaja bi lahko imela za cilj povečati konverzijo posameznih pristajalnih strani ali konverzijo spletne trgovine, offsite SEO graditelji povratnih povezav bi lahko imeli za cilj dvigniti internetno stran na točno določene ključne besede, na prvo stran Googla. Vsak teden bi različni udeleženci predstavili na skupnem sestanku svoje aktivnosti, koncem meseca pa tudi spremembe in rezultate svojih aktivnosti.)
  • v kolikor ni splošnega navdušenja nad spletnih nastopom večine, se v splet naj vpelje samo tiste, ki so za slednje zagreti, a pri tem tudi model nagrajevanja zasnovati tako, da se nagradi samo tiste člane ekipe, ki v spletnih aktivnostih in na spletnem delu, tudi dejansko sodelujejo.
  • s časom, ko in, če splet začne prevzemati “primat” med prodajnimi kanali, se bo zagotovo za soudeležbo na njem, zanimalo vedno več sodelujočih. Ki jih, tako kot prve, najprej dobro poučimo o sistematiki našega spletnega nastopa.

Ideje o upravljanju ekip in ekipnega dela, smo povzeli iz sodelovanja z družbo ETC, ki se ukvarja z organizacijo najrazličnejših team building in izobraževalnih dogodkov, za raznovrstne ekipe in podjetja, v zadnjem času, pa še največ teh, prihaja ravno iz sfere spletnega udejstvovanja.

Dodatni viri (1, 2, 3)

Oznake besed: timski spletni nastop